….včasih pomaga dober urnik

Pozdravljeni učenci, pozdravljeni starši.

Danes sva za vas pripravila nekaj ne temo organizacije dela doma…. da se bomo bolje razumeli, bova govorila kar o urniku. Preberite – in vejameva, da vam bo vsaj delček zapisanega v pomoč. Mogoče danes, mogoče jutri…ali pa šele čez nekaj dni. Enkrat zagotovo.

…torej: Urnik domačega dela

Kaj nam prinaša čas, ko so šole zaradi epidemije novega virusa zaprte? Ta čas lahko vzamemo kot priložnost ali kot »muko«?

Kot priložnost, saj je sedaj, med »prisilnim« bivanjem doma, končno čas za prijeten zajtrk v miru, ni nobenega hitenja čez dan, dovolj časa je za igro in sprehode v naravo…

Pa vendar ni vsepovsod tako. Nekatere družine se v teh dneh soočajo z resnimi težavami. Zanje je to čas »muke«.

Po pogovoru z učitelji in nekaterimi starši smo zaznali težave glede pouka na daljavo. Ena izmed mam »sposobne« (po mnenju učiteljice) učenke je omenila, da se jim pouk na daljavo zavleče čez celi dan. Tudi v anketi OŠ Beltinci smo zaznali, da nekateri učenci porabijo za tako delo ekstremno veliko časa.

Kje bi lahko bil problem? Mogoče tudi v organizaciji dela.

In kako pomagati?

Včasih si je smiselno narediti urnik.

Družine so različne. Posamezniki v družini so različni. Starost naših otrok je različna in s tem tudi njihove želje in potrebe. Včasih se težko uskladimo in vedno se zgodi, da se kdo čuti prikrajšanega.

Že zaradi naših različnosti se je smiselno zjutraj usesti in si povedati svoje želje in predstave o dnevu, ki je pred nami. Če naša pričakovanja uspemo spraviti še na papir in čisto na kratko zapisati približen potek dneva, ki je pred nami, se lahko na ta način izognemo mnogim konfliktom in slabim občutkom.

Če otrok npr. ve, da bomo šli ven po kosilu, bo ta čas lažje počakal in se zamotil s čim drugim. Če ga le odganjamo in mu govorimo: »Ne še zdaj« ali »Ne vem še, počakaj!«, to v njem sproži negotovost in napetost. OTROCI SO ZMOŽNI POČAKATI, če jim le damo varne in trdne okvire, da vedo, KAJ IN KDAJ

BODO PRIČAKALI željeno dejavnost.

Ker naši šolarji v tem obdobju niso na počitnicah in šolsko delo opravljajo tudi doma,  je zelo smiselno, da se že zjutraj z njimi dogovorimo, kdaj bodo to delo tudi opravili. Dogovorjeni urnik naj bo enostaven in smiseln. Če se odločimo, da ga bomo oblikovali, se ga poskusimo tudi držati.

Tako svetuje Sabina Dogenik, univ. dipl. soc. ped. iz Posvetovalnice za učence in starše Novo mesto. (www.posvetovalnica.si)

Tudi sam bi se kot pedagog s tem strinjal, saj sem se že v šoli srečeval z učenci, ki so imeli velike težave z organizacijo učnega dela.

Zato menim, da je pomembno, da starša naredita načrt, npr. z odgovori na naslednja vprašanja:  Kdaj vstanemo? Kdaj so obroki? Kdaj je čas za delo in učenje? Kdaj je čas za branje? Kdaj je čas za sprostitev in igro? Kdaj so otroci sami? Kdaj imamo skupni prosti čas kot družina? To je zelo pomembno. Kdaj je čas za spanje?

Otroci rabijo red, da se počutijo varne.

Vendar Sabina Dogenik še dodaja in opozarja:

Urnik oblikujmo, če čutimo, da bo v našo družino lahko prinesel več miru in reda in če tovrstna oblika ustreza tudi nam, staršem. Če smo sami naravnani, da se lažje znajdemo brez urnika, bomo zagotovo s svojo starševsko avtoriteto in trdnostjo zmogli vnesti red in mir v družinsko življenje tudi brez urnika.

Verjameva, da vam bo uspelo. Z urnikom ali brez njega.

#TuSvaZaVas

Pedagog Andrej in psihologinja Tamara

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja